ブロックベース・デザイン ユーザーガイド: インテル® Quartus® Prime プロ・エディション

ID 683247
日付 5/07/2018
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ドキュメント目次

1.5.2. デザイン・パーティションの作成

デザイン・パーティションを作成および変更するには以下の手順に従います。
  1. Processing > Start > Start Analysis & Elaboration をクリックします。
  2. Project Navigatorで、Hierarchy タブのインスタンスを右クリックし、 Design Partition > Set as Design Partitionをクリックします。割り当てた各インスタンスの横に、デザイン・パーティションアイコンが表示されます。
    図 7. プロジェクト階層からデザイン・パーティションを作成する

    この設定は .qsf内の次の割り当てに対応します。

    set_instance_assignment -name PARTITION <name> \
         -to <partition hierarchical path>
  3. プロジェクト内のすべてのデザイン・パーティションを表示および編集するには、Assignments > Design Partitions Window をクリックします。
    図 8. Design Partitionsウィンドウ
  4. Design Partitions ウィンドウでデザイン・パーティションのプロパティを指定します。次の設定を使用できます。
    表 3.  Design Partition Planner
    オプション 説明
    Partition Name Specifies the partition name. Each partition name in the project must be unique and consist of only alphanumeric characters.
    Hierarchy Path Specifies the hierarchy path of the entity instance that you assign to the partition. You specify this value in the Create New Partition dialog box. Double-click <<new>> in the Design Partitions Window to open the Create New Partition dialog box.
    Double-click to specify one of the following partition types that control how the Compiler processes and implements the partition:
    • Default—Identifies a standard partition. The Compiler processes the partition using the associated design source files. Select this option when defining a core partition for export.
    • Reconfigurable—Identifies a reconfigurable partition in a Partial Reconfiguration flow. Specify the Reconfigurable type to preserve synthesis results, while allowing refit of the partition in the PR flow.
    • Periphery Reuse Core—Identifies a partition in a block-based design flow that is reserved for core development when reusing the device periphery (that is, the root partition).
    Preservation Level Specifies one of the following preservation levels for the partition:
    • Not Set—specifies no preservation level. The partition compiles from source files.
    • synthesized—the partition compiles using the synthesized snapshot.
    • final—the partition compiles using the final snapshot.
    EMPTY Specifies an empty partition that the Compiler skips. This setting is incompatible with the Periphery Reuse Core and Partition Database File settings for the same partition. The Preservation Level must be Not Set. An empty partition cannot have any child partitions.
    データベース・ファイルの移行 Specifies a Partition Database File (.qdb) that the Compiler uses during compilation of the partition. You export the .qdb for the stage of compilation that you want to reuse (synthesized, placed, or final). Assign the .qdb to a partition to reuse those results in another context.
    Entity Re-binding Specifies (binds) the entity name for the PR partition you are changing in the current implementation revision. This setting specifies the entity that replaces the default persona in each implementation revision in the PR flow.
    Specifies the color coding of the partition in the Chip Planner and Design Partition Planner displays.

コンパイル後、Design Partitions ウィンドウのCompilation Viewタブでデザイン・パーティションの実装に関する詳細を表示できます。合成レポートとフィッターレポートでは、保持レベルと.qdbファイルの割り当てに関する追加情報が提供されます。

図 9. Design Partition Window の Compilation View タブ